onsdag 7. desember 2011

Marte sin Julesang

I fjor la jeg ut denne julesangen som Marte hadde laget.
Jeg syns den var fin og melodiøs.
Og av og til dukker det opp en ny julesang som treffer en stemning.
Marte synger og spiller selv sine egne sanger og selv om dette kanskje ikke er en topp-kvalitets versjon sånn lydteknisk, så håper jeg flere vil gi sangen (og Marte) en rettferdig sjanse.
Tenk på det som pustepauseunderholdning i en travel førjulshverdag.




Nå ligger det *Litt* mer bak dette enn bare en fin julesang.
Marte har hatt et knalltøfft år med mye sykdom og sykehusinnleggelser og operasjoner og smerter og you name it.
I fjor på denne tiden var hun positiv og sprudlende opptatt med å skulle begynne studier i Perth, Australia. Hun hadde en kjæreste som skulle studere på samme sted, gode venner, og så fram til et lærerikt utdanningsopphold i det store utland...
Det hun ikke visste var at et spøkelse av en gammel sykdom sto og ventet i bakgrunnen på sin mulighet til å hive en håndfull fluer oppi alle suppene det gikk forbi.
Og de fluene var MONSTRE!
Marte rakk å flytte, hun rakk å skaffe seg et nytt nettverk av venner i Australia, hun ble vant til å kommunisere på annet enn Norsk og hun trivdes...
Og da hoppet spøkelset fram!
Plutselig falt alle veggene ut av Marte sitt drømmeslott og hun tilbragte ukesvis på Australsk sykehus før hun ble flyttet med flytransport hjem til Norge hvor hun måtte bruke enda flere uker på sykehuset før hun fikk operasjon og smertelindring...
Nå skal ikke jeg si mer om Marte's liv, det greier hun fint selv på bloggen sin, men jeg har tenkt mye på Marte dette året.
Derfor deler jeg denne julesangen nok en gang med dere som stikker hodet innom her en gang i blant og håper dere mens dere lytter, sender varme tanker til Marte om at hun snart skal bli ferdig med smerter og sykdom så hun igjen får overskudd til å skrive flere sanger.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...