mandag 25. juli 2011

Trygge lille Norge.

De føles litt som om vi har vært inni et egg å nå har skallet sprukket...
vi er plutselig like sårbar som hele resten av verden.
Pidestallen vi har sittet på å kikka ned på alle dem som har slitt økonomisk å med politiske problem har velta og vi er plutselig på samme nivå som alle andre...
På en måte hadde vi ikke vondt av å bli "vekket" fra luksusdøsen, men på den andre sida er de vondt å vite at det har kostet så mange menneskeliv.



Det er nå viden kjent hvem som sto bak alle drapene men jeg NEKTER å nevne navnet hans her. Jeg har ingen ønsker om at bloggen min skal komme opp når man googler han. Det fortjener han ikke.
Han har selv sagt at han ønsker berømmelse for ugjerningen så av den grunn har jeg tenkt å tie han til stillhet.
Han skal glemmes, men ugjerningene og ondskapen skal huskes!

Det er merkelig at de sitatene som Nordmenn nå husker ble skrevet under 2. verdenskrig. Et 5 årig terrorvelde som rammet hele Norge.
Vi har faktisk ikke hatt det vondt her til lands på snart 70 år.
På grunn av vår egen velstand har vi ikke hatt noen annen krok å henge fredagens totale uvirkelighet på enn den ondskapen som foregikk på 1940-tallet...


Her er ditt vern mot vold,
her er ditt sverd:
troen på livet vårt,
menneskets verd.
 (Nordahl Grieg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...