onsdag 31. august 2011

Små gutters peniser

Barneombudet har nå lagt en trumf på bordet.

Omskjæring av små guttepeniser bør ha 15 eller 16 års aldersgrense og plutselig roper Det Mosaiske Trossamfunn og alle forkjempere for religionsfrihet opp om tradisjoner og jødehat.

Barneombudet finnes for å passe på barn. Han skal passe på at barn har det bra... sånn generelt sett.
Og han sier at av hensyn til barna bør man ikke omskjære dem uten gyldig medisinsk grunn.
Han mener at foreldre som velger et medisinsk inngrep på vegne av sine barn bør tenke på om dette er et medisinsk nødvendig inngrep før det gjøres.
Helt i tråd med hva som er jobben hans.
Barneombudet. Forøvrig med et blikk jeg gjerne skulle ha sett i bruk av statsministeren heller enn det sauefjeset han vanligvis har...
Dette forslaget er da altså Jødehat på lik linje med Hitler og Islamhat på lik linje med Bush-administrasjonen...
I følge de ortodokse jødene og muslimene samt ymse religiøse ledere i dette landet.

Jeg tror ikke Reidar Hjerman gir en halv fjert i hva de religiøse lederne mener.
Han vil bare beskytte ungene fra en praksis som i noen tilfeller kan medføre infeksjoner og store psmerter for et praktisk talt nyfødt barn og som tradisjonelt sett utføres av gamle menn med skjelv i håndleddet.

Jeg er ingen jødehater.
Jeg mener alle skal få tro på det de vil og så lenge det ikke gjør noen andre vondt så skal de få gjøre som de vil.
Jeg syns faktisk det gamle testamentet er svært underholdende, men jeg har aldri helt forstått det der med penisen. Hvorfor må det kuttes en bit av den for å være medlem? Hva skal Gud med forhudene til bittesmå guttebabyer? eller penisene for den del?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...