onsdag 30. november 2011

all I want for christmas....



...
Vettu...
Jeg ønsker meg egentlig ingenting til jul i år...
Jeg ønsker meg jo en fast jobb... den er klar... men det er littegrann vanskelig å pakke inn en jobb..
Jeg må liksom gjøre en liten innsats for å få den sjøl...
De kommer ikke fallende ned i fanget heller.
Men nå skal jeg jo ikke klage da...
Jeg har vært på tre forskjellige intervju denne uka og fått tilbud om et vikariat og enda er vi nesten bare ferdig med onsdagen...
Jeg blir helt sliten jeg...
Jeg gleder meg til de ringer og sier at jeg har/ikke har fått jobben så jeg slipper å gå rundt å tenke på det hele tiden.
Men så var det dette med jula da...
som dere vet, dette trofaste og trivelige folka som har lest litt her inne, så har jeg en liten solidarisk nerve.
Jeg har prøvd å ymte til nære og kjære om at geiter i Sri Lanka og kyr i Somalia kan være en fin gave til noen som meg.

Jeg HAR jo alt jeg egentlig ønsker meg!
Jeg har en nydelig stor liten jente på 6 år som er min motivasjon og grunnen til at jeg gidder å stå opp om morran.
Jeg har en aldeles fantastisk snill og god samboer som holder ut med mine mumlende og sure anfall av arbeidsledige frustrasjons-utbrudd og mine irriterende uryddige vaner og mitt impulsive behov for å av og til bare flytte på ting eller pynte i huset.
Jeg har verdens mest tålmodige søster som holder ut med min uforutsigbare hverdag som gjør at jeg av og til plutselig må endre en avtale fordi jeg plutselig fikk jobb den dagen... Hun tåler til og med at jeg er så distrée at jeg glemmer beskjeder...og hun blir ikke sur engang når jeg for N'te gang spør opp igjen om samme ting bare fordi jeg er distrahert og surrete...
I tillegg har jeg Mamma og Pappa som støtter og backer opp selv om jeg er voksen og bør egentlig strengt tatt være i stand til å passe på meg selv.

Jeg trenger ingen ting...
Så derfor, Kjære julenisse, gi meg en jobb med en stabil inntekt slik at JEG for en gangs skyld kan føle at jeg har stabilitet nok og ha råd til å gjøre noe for disse fantastiske menneskene i livet mitt.
Jeg trenger ikke noe annet...
ting har jeg nok av...
Men i andre land trenger de kyr, sauer, geiter, griser og høner.... kanskje noen kilo såkorn eller en mulighet til å skape seg en inntekt?

For jula handler jo ikke om hva man får.
Ikke egentlig.
Ikke i Norge.
Det handler om å være sammen med dem man er glad i.
for en leke, eller et par sokker, gleden med dem varer en kort stund før de forsvinner inn i mylderet av andre ting vi allerede har.
Men Familien, dem skaper vi minner sammen med og minnene har vi med oss.
Minnene er spesielle og dyrebare resten av livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...