onsdag 16. november 2011

sure gubber og mulighet for Moonwalk?



Houston har et rekrutteringsproblem i følge Aftenposten.
de trenger astronauter.

fristende karrieremulighet der du..
Ja for det hadde vært gøy å tatt muligheten til å stikke vekk fra denne fjellhaugen og sett andre ting for en liten stund.
Nå mangler jeg jo i og for seg et amerikansk statsborgerskap og en ingeniørgrad for å kunne søke.
Og innen jeg har oppnådd en ingeniørgrad og står der med et amerikask pass i handa så trenger jeg å komme meg igjennom en langdryg intervjuprosess, med tilhørende CIA etterforskning  og et to års treningsopphold for å forberede kropp og sinn til et evt opphold utenfor vår egen atmosfære...
Innen da er jeg vel for gammel til å ta turen...

det hadde vært så fantastisk gøy å reist en tur utenfor planeten og sett seg om men jeg må nok innse mine byråkratiske og intelektuelle begrensninger...

pluss at jeg mistenker at maten ikke akkurat er michelinstandard der oppe i ISS...



Kanskje vi bare skal sende Karl I. Hagen utti rommet til han har furta fra seg?
Av og til MÅ Vi (det høytidelige Vi) bare innse at det ikke er noe menneskerett å få sitte i Nobelkommiteen... selv om Vi skulle selv anta at Vi har en fortjent rett til å bestemme at "han neger'n" ikke skal få noe pris til neste år...
Det blir litt som om jeg skulle parkert bilen og gått et par mil hjem i frustrasjon bare fordi at bilen laget en rar lyd...
vi snakker om å sparke seg sjøl, og imaget sitt (ganske hardt) i ræva...
som tussene sier: åffår gjør'om på detta viset?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...