torsdag 10. november 2011

Sunnt og søtt?


Bilde

Jeg fikk en sånn i posten her en dag.

den smakte ganske søtt.
Det var helt greit men jeg ble litt paff da jeg kikket på ingredientslista og kaloriinnholdet...
for det første er det masse søtt og fett.
for det andre er dette et måltidserstattningsprodukt.
Ikke fankern om jeg greier å skru hodet mitt rundt til at en SØT sjokolade er et måltid...
glem det!

hvis jeg skulle på slankern, ville jeg nok ikke akseptert et sånnt måltid.
jeg ble langt fra mett og smaken var såppass søt og kvalmende at jeg tenker jeg heller ville ha brukt den som en dessert eller spist den når jeg hadde lyst på sjokolade.
Poenget med et måltid er at man skal bli mett. det er ikke nok i en sånn sjokolade til å bli mett av...
I følge kaloritellinga er det like mye energi i en sånn liten sjokolade som i en dobbel Mars.
Da forsvinner liksom litt av slankeeffekten syns jeg...
hvis man spiser denne og er like sulten er det jo større sjanse for at man spiser noe annet i tillegg for å stoppe sultfølelsen?
Kjære Nurilett... vær så snill å kom opp med et slankeprodukt som faktisk stiller sulten... For mange er det der problemet ligger.
de fleste slankere trenger ikke en 250 kaloriers oversøt sjokolade. De trenger et skikkelig måltid (Brødskive med leverpostei er 200 kalorier...) og så kan de heller få en liten firkant mørk (70%) sjokolade etter brødskiva... er ikke det en bedre løsning?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...