mandag 2. januar 2012

Født med midskill?

Og med strømpebuksa på halv tolv...

BABYLYKKE: 2011 var året da Marianne Aulie twitret at hun er gravid, før hun og kjæresten Aune Sand avslørte overfor Dagbladet at de skal gifte seg. Foto: Linus Sundahl-Djerf

Jeg synes disse to fortjener årets komipris.

Jeg har respekt for kunsten deres og selv om jeg ikke selv kunne tenkt meg en klovn på veggen så skal disse to ha all verdens skryt for at de klarer å leve som kunstnere av sin produksjon.
Kommersielt sett var det et genistrek å selge trykk av bilder til salg hos Bohus.
Clowns to the people.

På en måte er de litt søte der de trasker rundt som et gammelt senil-dement ektepar på LSD og har sex og blir gravide som en del av et livsomspennende performance-kunst-prosjekt.
Det går nesten ikke an å bli mer pompøs enn hva disse to kommer opp med på en helt vanlig onsdag.

Men jeg frykter for hva slags navn den stakkars kunstnerspiren kommer til å bli belemret -Ehem.. unnskyld... Beæret med.
Det MÅ jo bli noe fjongt, internasjonalt og absolutt orginalt.
Samtidig må vi nok ikke glemme at Aulie/Sand sin hovedgesjeft er seg selv og navnet må nok hedre foreldrene på et vis.
De har jo tross alt multiplissert seg selv.
Er Aune Aulie for åpenlyst?
Funker Maraune til både jente og gutt?
Jeg foreslår Dis....

I tillegg kommer intervjuene med den absurd verbale barnefaren til å bli svært interessante...
De har en utfordring i å overgå Ari Behn i pompøs overdådighet i sin omtale av fødsel og den lille åpenbaringen som sikkert springer fullbåren ut av sin mors blomst...
...men den utfordringen tar de nok glatt.
Disse to er jo profesjonelle særinger og godt vant til å forbigå enhver form  for fintfølelse i oppmerksomhetens navn.

Gjengen fra Torsdag kveld i Nydalen sitter utvilsomt allerede klare med notisblokken i handa....

Oppfostringen og oppdragelsen kunne det også være interessant å følge.

Jeg ønsker dem i allefall til lykke på veien inn i de voksne og ansvarsfulle menneskers verden.
De kommer utvilsomt hverken til å ta den konvensjonelle opdrageres brede vei eller noen annen konvensjonell sti fram til forventet myndighetsalder...
Bare vent...
Aulie/Sand kommer til å hakke seg en helt ny sti gjennom barneoppdragelsens hurtigvoksende krattskog...

1 kommentar:

  1. Hehe.. Disse to er noe for seg sjøl, ja. Og de liker helt klart oppmerksomhet. Jeg har mistenkt at den ungen er pr-stunt jeg, da. #shame on me.

    Du? Hvorfor går det ikke å dele innlegg på facebook og twitter lenger? Ikke hos meg, ikke hos deg og ikke hos andre bloggerbrukere. Har det kommet noen melding om at de driver med oppdateringer igjen? Sist gang de dreiv med det der så endte det jo i katastrofe. Innlegg forsvant, noen kom tilbake og andre så vi aldri igjen.

    SvarSlett

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...