mandag 20. juni 2011

Det klør i de grønne fingrene

Gjett hva jeg ønsker meg?

En sånn blomsterpotte som kan henge opp ned fra taket!

Bare se her da...
Tøfft eller?

Jeg har jo en orkide som bare skriker etter å få en litt bedre levesituasjon og dette ser jo prima ut. orkideer skal jo leve oppi lufta, ikke sånn streit opp-og-ned...

Bare så himla synd at det er så lenge til jul...





Og i dagens nyheter kan vi lese at Jenter har det verre enn gutter.
Jenter har dårligere selvbilde og føler seg mindre vellykket enn gutter.
Ikke akkurat noen bombe det der... bare se på anorexi statistikken.
Men det er kjempepositivt at det tas opp i media slik at det kanskje kan ryddes opp i. Kanskje En person leser dette og passer litt ekstra på slik at kanskje en annen jente slipper å komme så dypt nede som det jeg var i 16-års alderen... Jeg har fremdeles arr jeg helst ikke trenger...


I tillegg har vi dette gullkornet på VG som ikke akkurat gjør situasjonen så mye bedre... :
Kaster ut 30.000 «stygge» single
En datingnettside for "vakre" mennesker har ved hjelp av en (human og empatisk?) ansatt tillatt medlemskap av 30 000 "stygge".
Disse 30 000 hører visstnok ikke hjemme på denne siden og blir nå i disse dager slettet fra siden...
Makan til overfladisk!
Billedskjønne mennesker har ikke nødvendigvis noe mer å fare med enn "stygge".
Uten å skjære alle over en kam... pene mennesker viser ofte mindre interesse for hva en normalt utseende person sier enn andre veien. De trenger ikke følge med eller ta samtalen på alvor, de bare smiler søtt og satser på at det holder...
Det er en massiv turn off for meg om en pen mann kommer å prøver å sjekke meg opp. Jeg føler meg ukomfortabel og klønete sammen med dem og trives ikke.
Derimot om en fyr med små visuelle "skavanker" kommer bort til meg er jeg tryggere på at jeg kan slappe av og gjøre små tabber uten å bli sett på med nedlatende blikk. Han er tross alt akkurat som meg...
Jeg har ingenting i mot vakre mennesker... for all del... jeg kan drømme meg bort i en Hugh Jackman film uten problemer og ønske jeg så ut som Gisele Bundchen...
Men jeg er meg og jeg trives som jeg er.
Og da kan i og for seg alle andre bare hoppe i dass...

1 kommentar:

  1. jøss, sånn har jeg da aldri sett før.

    takk for kommentar på bloggen igjen :) Hyggelig med besøk.
    Høres da utrolig overfladisk ut å kaste ut folk pga utseend e.Lurer på hvordan sjefen av datingselskapet ser ut jeg..hm..omtrent som en av de han/hun kasta ut kanskje.

    SvarSlett

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...