torsdag 9. juni 2011

Sex, Prostitusjon og Voldtekt

I nyhetene i Norge for tiden er det store oppslag om "voldtektsbølgen".
I Trondheim har det i det siste vært en serie med hva politiet mener er planlagte overfallsvoldtekter..
Kvinner er skremte og holder seg unna gater og utesteder, Menn blir mistenkeliggjort...
I dag sto det en uhyre trist sak i Adresseavisa om en ung jente som tok sitt eget liv som følge av en voldtekt.
Jeg måtte faktisk holde tårene tilbake for jeg syns det far så forferdelig!

Samtidig kunne vi lese i går i Dagbladet at "inneprostituerte" har bedre kår enn "gateprostituerte" og ofte prostituerer seg for å få ha sex med mange menn og få komplimenter uten å bli kritisert for å være "løse på tråden"...
ehh... unnskyld meg men... Du jobber som prostituert!?!?

Det er ikke min jobb å si at de har feil yrke men jeg bare stussa litt....
greit at du faktisk LIKER yrket ditt altså... ingenting er bedre enn jobbtrivsel.
Bare se hvor fornøyd denne karen er...



Og sex selger aviser.
det eneste problemet er antageligvis oppi mitt hode.
Jeg syns bare ikke at voldtekt og prostitusjon har noen som helst sammenheng med Sex...
Selv om ekspertene sier at voldtekt styres av seksualdrift  betyr ikke det det samme som at voldtekt er sex.
Faktisk.
Voldtekt er så langt unna sex som overhode mulig.

Prostitusjon er jo på mange måter frivillig.
For mange gateprostituerte, så kan det nok oppleves som et overgrep til tross for at mange faktisk velger et slikt yrke av økonomisk desperasjon pga rusbruk eller andre situasjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...