torsdag 7. juli 2011

Bukk og skrap folkens, det kommer en mørkhudet!

Jeg har virkelig sansen for Adil Kahn.
Han snakker fra hjertet han.


Mørk i huden og med et ikke akkurat norsk-klingende navn har han nå kommet med delvis refs av både innvandrere og norsk innvandringspolitikk.

Artikkelen i VG bare siterer intervjuet i Det Nye, men hovedpoenget er mye det samme som jeg har prøvd å formidle. Også her på bloggen.
Innvandrere som kommer til rike velstandsnorge og forventer pakistansk/afghansk/nigeriansk/belgisk/whatever kultur og fremferd har virkelig kommet feil.

Som min nye bestevenn i media nå sier:
Skal du bo her, i det rikeste og mest fantastiske landet du kan tenke deg, må du lære deg norsk, ta av deg den greia du har på hodet og oppføre deg som en nordmann. Følg reglene. Og oppfører du deg dårlig, slåss, selger dop eller voldtar, da skal du ut.
Jeg kunne ikke blitt mer enig!

De aller fleste innvandrere oppfører seg flott og tar til seg norske skikker. Jeg personlig kjenner mange som faktisk er en berikelse for Norge, som har forstått at for å bo her er det en fordel å legge unna endel av kulturen fra landet de kom fra.
Jeg kjenner snille afghanere og hjelpsomme nigerianere. Jeg kjenner også snerpete nordmenn.
Poenget er ikke hvem de er men hvordan de oppfører seg.

I en artikkel i Dagbladet står det at : Over halvparten vil ha slutt på innvandringen.
En liten sensasjonalisering fra Dagbladet der i og med at artikkelen handler om at 53.7% av nordmenn i følge en undersøkelse er misfornøyd med integreringspolitikken.

Og det er jeg også.
Vi bukker og skraper og har ikke lov til å bruke ordet Neger om en som er mørkebrun i huden for tenk om han blir fornærma...
Men jeg har ikke lov til å bli sur når innvandrerungdom samler seg og roper "bleiking" etter meg (ja... det skjer!)
For dersom jeg kaller en neger for en neger, eller spør en afghansk person om hans livsstil... da er jeg rasist. men de pakistanske ungdommene som henger på gatehjørnet og ler av min nordiske sol-fri hudfarge de gir bare uttrykk for sin identitet.
Hva svenskene i Oslo som ropte "Jævla fitte-norrmann" etter meg har som unnskyldning vet jeg ikke...
Men jeg ble sånn passe sur over at det var flere svensktalende enn norsktalende i Norges hovedstad... Unionen ble liksom oppløst for over 100 år siden.. Og svanskene har jo faktisk et velfungerende samfunn fra før så jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor så mange av dem kommer til Norge...

Norge bør stramme inn reglene og bli flinkere til å kaste ut uønskede elementer.
En - tilfeldigvis Norsk - mann er drept og mistenkte er en asylsøker som er dømt elleve ganger før uten å ha blitt kasta ut.
Norges makthavende må ta av silkehanskene og begynne å sette litt mer konkrete krav!

Jeg sier ikke nei til innvandring, jeg sier ikke nei til å få inn flere kulturer og å være åpen for andre mennesker.
Jeg har også full forståelse for at mange har vonde minner og at mange barn trenger et hjem.
Jeg mener bare at innvandrere til Norge MÅ kunne rette seg etter norsk lov og de må kunne snakke norsk!
De bør også forholde seg til norsk kultur og akseptere at norske jenter kan vise hud uten at de blir ansett som fritt vilt for seksuelt frustrerte innvandrere.

Vi har en serdeles velfungerende sammfunnstruktur.
Det er ren luksus å bo i Norge i forhold til enkelte andre land.
Nye sammfunnsmedlemmer, enten de er fra polen, USA eller Pakistan, bør innse at de er priviligerte her.
Det burde vært en ære å få bo i et samfunn med såpass mange sosiale goder.
Og godene vi har her, trygder, rettsikkerhet, personvern og åpenhet, bør faktisk ha en pris i form av rettskaffen oppførsel og respekt for vertskapet.
Man blir ikke invitert på middag hos kongen for så å ramponere spisestua, stjele søvtøyet og klype dronninga bak.
Det er uhøflig.
Men det snakker vi ikke om og klager ikke på. For nordmenn, vi skal behandle gjester pent vi.

For det står i Hovamål.

Og vi krangler vel ikke med Odin gjør vi vel?

2.
Sæl den som gjev!
Gjest er inn komen,
kvar finn han sess åt seg?
Brå vert den
som på brandom skal sitja
og føre ærend fram.

3.
Eld han tarv
som inn er komen
og um kne kulsar.
Til mat og klæde
den mann hev trong
som hev i fjell fari.

4.
Vatn og hand-duk
han ventar å få,
når til bords han vert beden.
Syn godlaget fram,
so greidleg du kann,
med ord og attbeding.

5.
Vit han tarv
som vidt skal fara;
d'er mangt heime høvelegt.
Til bisn han vert
som veit for lite,
når han sit med kloke folk saman.

6.
Av sin eigen klokskap
kyte ingen,
men ver håvàr i hug.
Når du gløgg og tagal
i gardane sviv,
du kjem ikkje brått i beit.

7.
Grannvar mann,
til gjestebod komen,
tegjer med andre talar.
Lyder med øyro
og med augo skodar,
veltenkt og fyre var.

1 kommentar:

  1. En krangler definitivt IKKE med Odin! Hehe. Elsker Twilight-kommentaren din inne hos meg! *glis* Harry Potter er også melodrama, og Twilight er vampyrer for fjortiser. I disse dager er jeg over i 'True Blood'. Vampyrer for voksne!

    SvarSlett

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...